Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/platne/serwer27178/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2851
Słowa i frazy kluczowe (Keywords) w listingu Amazona | LOMPERTA - Kursy, szkolenia sprzedaży w internecie Ecommerce

Słowa i frazy kluczowe (Keywords) w listingu Amazona

Keywords na Amazon

Słowa kluczowe, czyli keywords, są dobrze znane wszystkim czynnym użytkownikom Internetu, a nie tylko sprzedawcom na Amazonie. To właśnie dzięki nim możliwe jest znalezienie interesujących nas produktów. Wystarczy wpisać frazę kluczową w wyszukiwarkę, np. „herbata” i pojawia się szereg odpowiedzi. Osoby chcące sprzedawać na Amazonie muszę wiedzieć, jak dobierać odpowiednie keywords, ponieważ w przeciwnym wypadku, nie zdołają niczego sprzedać lub będą to robić zbyt nieefektywnie, a więc do dzieła!


Amazon jedną z największych wyszukiwarek

Na początku warto mieć świadomość, że to właśnie Amazon jest jedną z największych wyszukiwarek na świecie. Już co trzecia osoba korzystająca z Internetu szuka produktów właśnie na Amazon. Problem jednak leży w tym, że ludzie myślą inaczej. Poszukując dany towar mogą nazywać go niejednoznacznie, dlatego naszym zadaniem jest znaleźć jak największą ilość słów kluczowych, jakie mogą być przez nich wpisane w wyszukiwarkę.


Jak działa wyszukiwarka Amazon?

Wpisując w wyszukiwarkę Amazon interesujące nas słowo szybko zauważymy, że automatycznie zaczyna udzielać nam wskazówek i rozwija pasek podobnych słów kluczowych, czy też zapytań stosowanych przez innych użytkowników. Pojawiają się one w kolejności od tych najczęściej wyszukiwanych, a więc najtrafniejszych, poczynając od góry do najmniej popularnych. Analizując to, szybko dochodzimy do wniosku, że niektóre zapytania, jakie nie wydawały się być bardzo oczywiste, są wyparte przez inne, które być może dla nas nie były tak trafione. Warto skorzystać z funkcji auto-uzupełniania paska wyszukiwania Amazon, także do poszukiwania najpopularniejszych słów kluczowych dla naszych produktów. Możemy zasugerować się też opisami produktów u innych sprzedawców i podpatrzyć ich system nazewnictwa określonego towaru, jeśli wypracowali sobie już szerokie grono odbiorców.


Prawidłowe i błędne słowa kluczowe

Na określenie danego produktu mamy do dyspozycji wyłącznie 250 znaków. Konieczne jest przy tym spełnianie zasad dotyczących ustalania keywords. Na pewno nie możemy używać znaków interpunkcyjnych, słów wulgarnych i obraźliwych czy też tworzyć zbyt długie treści. Pamiętajmy także, aby choćby przypadkowo nie pojawiła się nam podwójna spacja oddzielająca dane słowa, ponieważ zwyczajnie tracimy ilość znaków do wykorzystania. Bez wątpienia powinniśmy być uważni, stąd dbajmy o to, by nie stosować niepoprawnych czy wprowadzających w błąd kategorii lub opisów produktów. Co ważne i niestety wciąż często spotykane na innych platformach sprzedażowych, nie powinniśmy dać się ponieść stosowaniu subiektywnych określeń towarów, jak choćby „niesamowity”, „najlepszy”, „piękny” itp. Warto jeszcze mieć na uwadze, by nie wstawiać wyrazów, które mają wyłącznie chwilowe znaczenie i są tymczasową prawdą. Mowa tu o takich zwrotach, jak „chwilowo niedostępne”, „ostatnie sztuki”, itp.


Płatna reklama Amazon

Istnieją również płatne możliwości śledzenia na przykład trafności czy jakości dobranych przez nas słów kluczowych. Sam Amazon udostępnia nam taką funkcję i znajduje ona zastosowanie, kiedy posiadamy czynną aukcję, a nasze produkty dotarły już do magazynów Amazon. Konieczna jest także określona ilość opinii, aby udało się skonfigurować i uruchomić testową kampanię. Z pobranego po czasie raportu dowiemy się, ile było wyszukiwań towaru na dane słowo, jak wiele produktów dzięki temu udało się nam sprzedać. Jest to więc na pewno bardzo pomocne narzędzie do zarządzania słowami kluczowymi, aczkolwiek do zastosowania dopiero w późniejszym czasie, kiedy już zaczniemy być rzeczywiście sprzedawcami na Amazon i pragniemy się dalej rozwijać.


Podsumowanie

Wyszukiwanie keywords, szczególnie gdy jeszcze nie jesteśmy zbyt doświadczeni, może nam przysporzyć pewnych trudności, ale z czasem stanie się naprawdę nieskomplikowany zadaniem. Pamiętajmy o podstawowych zasadach, jak np. umieszczanie słów w logicznej kolejności, nie używanie identyfikatorów firm naszych produktów czy o pomijaniu mało czytelnych dla klientów skrótów, a produkty same zaczną się sprzedawać.