Co to jest Buy Box na Amazon?

Co to jest buy box na amazonie?

Niektórym wydaje się, że handel w Internecie bez względu na rodzaj platformy, jest wszędzie taki sam. Nic bardziej mylnego, ponieważ każda z nich charakteryzuje się mniej lub bardziej widocznymi różnicami. Jeśli więc handlujesz na Ebay lub Allegro, to nie możesz liczyć na to, że bez problemu przeniesiesz się do Amazon, bo panują tam inne zasady.

Buy Box- co musisz wiedzieć?

O Buy Boxie mówi się w kontekście sprzedaży identycznych produktów, opatrzonych jednym kodem. Raczej nie powinniśmy angażować swoich sił oferując to samo co wszyscy szczególnie, jeśli są to już naprawdę powszechne towary. Otóż produkty z identycznym kodem kreskowym należy jakoś poselekcjonować, ponieważ znajdą swoje miejsce na tym samym listingu. Konieczne jest więc całkowite położenie rywali na łopatki, aby to właśnie nasza rzecz znalazła się na podium wspomnianego listingu.
Buy Box, a po polsku Pole Zakupu, na stronie Amazon znajduje się zawsze po prawej stronie ekranu. Widnieją tam informacje dotyczące wyboru produktu, ilości jaką możemy zakupić, kolorów, modeli czy samego sprzedawcy. Jest także ten najważniejszy przycisk, czyli „Add to Cart” – Kupuj. Kupujący może dokonać zakupu i najczęściej to właśnie robi, choć ma jeszcze możliwość wyboru innych ofert, jeśli rozwinie link. W rzeczywistości taka opcja jest dość rzadka, więc ten, kto wygrał Buy Box – wygrywa stawkę, bo to od niego kupuje się towary. Nie jest łatwo otrzymać szansę na Buy Box. Najpewniej musisz wcześniej dobrze zgłębić algorytm Amazon, ale też pochwalić się nieposzlakowaną opinią sprzedawcy. Trudno jest przejrzeć problem Buy Boxa, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę na Amazon, dlatego warto to odłożyć na później wiedząc, że coś takiego w ogóle istnieje.

Ebay, Allegro i Amazon

Te najbardziej znane platformy aukcyjne w Polsce, jak Allegro czy Ebay lub AlliExpress na świecie, rządzą się własnymi zasadami. Już gołym okiem jednak widać, że Amazon jest zgoła inny, szczególnie od Allegro. Początkowym zamierzeniem Allegro miała się stać sprzedaż prywatna, polegająca na pozbywaniu się używanych przedmiotów od użytkowników. Dziś, ze względu na coraz bardziej postępującą monetyzację tej platformy sprzedażowej, swoje produkty oferują głównie sklepy i to wcale nie najmniejsze, które potrafią konkurować cenami, jakością i znają się trochę na pozycjonowaniu swoich towarów na wewnętrznej platformie Allegro. Zasady można łatwo zgłębić, ponieważ wszystko polega właściwie na wykupowaniu wysokich pozycji, reklam i promowaniu. Trudno się więc przedrzeć przez gąszcz Super Sprzedawców, którzy dodatkowo zainwestowali w promowanie swoich ofert na szczycie strony. Dodatkowo jest ich tak wielu, że oferty promowane przegląda się przez kilka stron, w tych powszechniejszych branżach nie dochodząc nawet do mniejszych graczy.

Pozycjonowanie jak w Google

Amazon działa na podobnej zasadzie jak Google. Aby móc sprzedawać swoje produkty na pierwszej stronie, co samo w sobie jest nierozłączne z wysokim zarobkowaniem, należy wiedzieć jak promować towar przez dobranie odpowiednich słów kluczowych. Działa to więc bardzo podobnie, jak wyszukiwarka Google. Znakomita większość kupujących nie zapuszcza się na Amazonie dalej, niż na pierwszą stronę przeszukiwania. To samo dzieje się w Google. Kluczem jest wiec maksymalne angażowanie swoich sił na odpowiednie dobieranie słów kluczowych, bo wszystko polega na utrzymaniu swej wysokiej pozycji, jak najdłużej. Druga sprawa to oczywiście promowanie i reklamy, niemal jak wszędzie, choć te różnice będą polegały na kwestiach technicznych. Bez reklam nie ma jednak mowy w ogóle o egzystowaniu w Internecie, dlatego w zasadzie nic w tym nowego. Polski użytkownik, zanim zacznie odnosić sukcesy w handlu na Amazon, musi się bardzo wiele nauczyć, ponieważ trudno doszukiwać się tu podobnych platform sprzedażowych.